x

Kaster Facebook sig nu over musikken?

Kaster Facebook sig nu over musikken?

Facebook holder i øjeblikket flere møder med pladeselskaber som Sony, Warner og Universal, skriver Benzinga. 

Endnu er få detaljer sluppet ud fra samtalerne, men folk tæt på siger, at det minder om den hype, man oplevede, da Apple Music var på vej på markedet. 

"Musik vil være et nyt felt for Facebook, men fordi det sociale aspekt har været vigtigt for musik-tjenesterne, virker det naturligt, at en social medie-virksomhed nu udvider med musik, siger teknisk analytiker Rob Enderle. 

Spotify og Apple kan begge fås i reklame-fri udgaver, og det kan blive en udfordring for Facebook, hvis de skal til at promovere musik: 

"Facebook giver en masse værdi til artister, som endnu ikke har skabt sig et navn, men Facebook er drevet af reklamer, og ønsker brugeren at opdage ny musik via reklamer?" spørger research-analytikeren Trip Chowdhry.

Derudover er der problemet med klik-fabrikkerne, hvor man kan købe likes, der får ens produkt til at fremstå mere populært, end det i virkeligheden er. 

Det gør det svært at afgøre, om det virkelig er en første-klasses performance, man skal til at høre, eller om populariteten er manipuleret frem. 

Det, som taler for, at Facebook kan få succes med at præsentere nyt musik, er, at deres brugere i forvejen er i kontakt og deler ting med hinanden. 

Research-analytikeren Trip Chowedry tror, at fremtiden bliver hyper-specialiseret, så flere streamings-tjenester går sammen om at møde den enkelte brugers behov. 

Om Facebook finder en niche i den forretningsmodel, kan kun fremtiden vise.

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA