Publikums ønsker bliver en del af sætlisten, og det bliver nemmere at finde et nyt hit ud fra tre ynglingssange
Den 28. august udgiver den amerikanske duo Beach House deres femte album, "Depression Cherry", men allerede nu kan fans gøre brug af to nye features, "Single Finder" og "Setlist Generator".
"Single Finder" gør det nemmere for fans at opdage nye numre fra deres kommende album ud fra tre tidligere numre.
Det sker på den måde, at man skal indtaste tre (ynglings) numre, hvorefter der bliver fundet et match mellem de ellers kendte numre og et helt nyt.
En anden måde at få et aktivt publikum sker igennem "Setlist Generator", hvor publikum selv kan komme med tre bud på numre, som de gerne vil høre til den kommende koncert.
Det vil sige, at under touren, som starter den 18. august i Portland, vil sætlisterne blive ændret hver aften. Der ligger derfor intet fast, før publikums bud på numre er talt sammen. Bandet kan desværre ikke garantere, at de valgte sange bliver spillet.
Men man skal aldrig sige aldrig, så prøv endelig at give dit input til bandets sætliste, som skal spilles i Vega den 13. november – det kan du gøre her
Koncerten er i øvrigt udsolgt.
Bandet var i Danmark for tre år siden, og GAFFAs anmelder Christian Erin-Madsen gav koncerten fem stjerner og skrev som afsluttende ord: "Paradoksalt nok vil lukkede øjne dog næsten være periodisk anbefalelsesværdige, fordi musikken går så rent og ufiltreret ind" Læs GAFFAs Beach House-anmeldelse fra 2012