Migos
Culture

Tripletter triumferer på pionerers nye album

Album / Atlantic
Udgivelse D. 27.01.2017
Jens Dræby

Da Sivas i sin tid erobrede Danmark med linjerne sort hættetrøje, solbriller på min øjne, var det kun fordi han kunne låne lidt fra det særlige triplet-flow, der ikke nødvendigvis er er opfundet af Migos. Det er derimod Migos' skyld, at du kun kan læse ovenstående tekstbid på samme måde, som Migos ville rappe næsten alt. Quavo, Offset og Takeoff har derfor nu udgivet værket, der skal cementere dem som hjørnestenen i en kultur, som er deres Culture.

Ser man bort fra albummets lidt tynde ender med et underspillet DJ Khaled-hype intro-track og en malplaceret autotuneballade-outro, er der ild fra start til slut i Culture. Modsat Young Rick Nation er den nye skive en popplade, der hænger fast, forvarslet på bedste vis med leadsinglen og meme-katalysatoren Bad and Boujee. Samtlige sange er produceret helt igennem med melankolske trap-melodier fra folk som Metro Boomin og Zaytoven, der perfekt understøtter det ikoniske flow fra tre rappere i frygtindgydende synergi.

Bedste eksempel er formentlig Big on Big, der viser, hvor meget lidt filter og autotune kan løfte banal lyrik. Her lykkes det også Takeoff at bjæffe sig op fra en sædvanlig cool apati. På samme både brillerer Quavo og Offset henholdsvis på albummets hidtidige singler. Derudover er det næsten meningsløst at differentiere, da Migos-gutternes rap ligger på hinanden fornemt mellem linjerne ved fængende modsvar, gentagelser eller lydeffekter fra deres munde.

Konceptet er gennemført og veludført, og det er svært at blive træt af det lidt komiske halvsyngende udråb Skø Skøøøø!