Off Bloom
Lover Like Me

Elektropoptrioens nye ep har masser af potentiale

EP / Universal Music
Udgivelse D. 20.10.2017
Ole Rosenstand Svidt

Den danske elektropoptrio Off Bloom er aktuelle med deres anden ep, efter de i 2016 udgav debut-ep'en Love to Hate It. Den nye ep er 16 minutter lang og indeholder fem numre, og nogle af dem vil forhåbentlig nå samme popularitet som tidligere sange som ”Love to Hate it” og ”Falcon Eye”.

Ep'en åbner med ”Shut Up And Let Me Walk”, hvor forsanger Mette Mortensen lægger ud med at synge i et dybt toneleje og bliver støttet af nogle nærmest mekaniske korstemmer fra sig selv. Den dybe stemme står i god kontrast til omkvædet, hvor Mortensen går op i et højere toneleje, hvor den typiske elektropopmusik spiller på højtryk med blandt andet syntetiske olietønder.

Et andet nummer, der skiller sig ud, er anden skæring, "Rockerfe11a (F*** that to Be Honest)", som begynder med dyb bas sammen med Mortensens stille sang. Nummeret har et meget lavere tempo end resten af ep'en og drives frem af nogle tunge trommer.

De næste to sange, "Golden Dreams" og "Hey Bae", er klassiske for Off Bloom, med især for "Hey Bae"s vedkommende korte vers og i begge numre omkvæd med mange gentagelser. De to sange stikker ikke så meget ud, fordi de andre numre har noget helt specielt, som hver især gør dem unikke. Den sidste sang er titelnummeret, som har potentiale til at blive et stort hit. Mortensen lægger ud med at være lidt hæs, og i omkvædet kan man ikke lade være med at sidde at nikke lidt med, blandt andet grundet det fængende fløjtetema. I mange af numrene bliver der i det hele taget brugt lidt eksotiske instrumenter og lyde, hvilket medvirker til at give Off Blooms musik personlighed.

Teksterne i de forskellige sange er en meget blandet pulje af følelser og tanker. Sangteksterne kredser hovedsagligt omkring hovedemnet kærlighed, den ulykkelige kærlighed såvel som den forbudte og dilemmaet, om man nogensinde vil finde den eneste ene. Sangene handler også om de tanker, der går igennem unge menneskers hoveder, som drømme, fremtid, svigt og ærlighed, men også beslutningen om, om man vil være som alle de andre, eller om man vil være anderledes, gøre noget eller mene noget, som ingen andre tør mene.

Samlet set en respektindgydende ep, som forhåbentlig kan bringe den fremadstormende trio endnu længere frem i ind- og udland.