x
Post Malone: Beerbongs & Bentleys

Post Malone
Beerbongs & Bentleys

ANMELDELSE: Bøvede ølbongsserenader

GAFFA

Album / Universal Music
Udgivelse D. 27.04.2018
Anmeldt af
Anders Hjortskov

Den usoignerede hitmager med de tjavsede hårlokker og søvnige øjne ligger ikke på den lade side med at kapitalisere på sit monsterhit. Albumcoveret benytter sig af samme æstetik som 90’ernes trance-albums. Men det er højst sandsynlig også det, der gør, at han appellerer til mange mennesker: en antihelt med sympati?

Andet album forsøger at høste frugten af bullseye-hittet “Rockstar” med brandvarme 21 Savage, som var sidste efterårs store massive single. “Psycho” forsøger at gøre kunsten efter med Ty Dolla Sign, mens “Candy Paint” er lige så sukkerglaseret, som titlen lover. Det holder bare ikke for den ølbongsdrikkende Bentley-ejer. Musikken er irriterende, snøvlende og tåget pop-r&b krydret med country og rap, som vi kender det fra 00’ernes en mut Fred Durst eller en træt Everlast.

Det hele over moderne svævende hyphy-produktioner med prominente producere i bygningen og Frank Dukes som spydspids. Det ændrer ikke på dødpande-lyrikken om at være “Rich & Sad”, som titlen om noget har ramt rigtigt. Med masser af snak om diamanter på fingrene, piller i munden og citater fra Playboi Carti og Lil Uzi Vert, bliver det lyriske ambitionsniveau defineret.

Efter 18 numre, der sigter efter laveste fællesnævner, higer man efter noget, der bare udfordrer ens intellekt en lille smule – eller hvor man kan synge med på de catchy omkvæd uden at blive til en diamant-konsumerende, misogyn ølbongsspade.  


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA