White Dominos
Dying For A Change

ANMELDELSE: Poleret rock sat i tomgang

EP / Iceberg Records
Udgivelse D. 05.10.2018
Kristina Grønning

Aarhusianske White Dominos er nu tilbage som trio med deres anden ep Dying For A Change bestående af fem riff-baserede rocknumre, der er båret af sted med en storslået vokalpræstation af Jonas Sharpe. Men med hans fine røst og de ensartede melodier, som lytteren nok har glemt i morgen, leverer ep'en rockmusik, hvor alle kanterne er blevet finpudset og pakket sikkert ind i bobleplast.

Ep'ens andet nummer ”Everybody’s Watching” formår dog at skille sig ud fra resten af sortimentet med en mere rå vokal og tungere instrumentering, hvilket gør den til et mere genkendeligt og uforgængeligt nummer (såfremt man ser bort fra det uinteressante omkvæd). Ep'en nyder rigtig godt af nummerets bombastiske c-stykke, hvor trioen da også viser sine evnerige kompetencer.

Titelnummeret ”Dying For A Change” ligger inde med stærkt potentiale, men hvor en lidt større produktion måske ville have klædt nummeret. Nummeret præsenterer et fint kor, der sammen med den flerstemmige vokal i det efterfølgende nummer ”Fall Down” i særdeleshed gavner ep’en og giver den mere dybde. Og med ep'ens sidste nummer "Pyramid" når rock-trioen akkurat lige at inkludere et mere melodisk og spændende lydbillede.

Alt i alt har White Dominos fundet en farveløs poprock-pallette frem og maler i den grad inden for stregerne. Trods instrumentale evner og kunstnerisk potentiale strander Dying For A Change i et monotont lydlandskab, hvor en lytter godt kunne savne mere nytænkning, opfindsomhed og vovemod i stedet for et monotont rock-udspil uden nok gennemslagskraft til at lægge dominobrikkerne ned.