Sensuelle r&b-tekster og nedknappet skjorte

Elisha, Spot Festival, VoxHall, Aarhus

Anmeldt af Line Kaspersen | GAFFA

Spot Festival er atter skudt i gang – og i aftes præstenterede de to københavnske musikselskaber Wonderwhy og We Are Surburban fem af deres største stjerneskud – heriblandt Elisha, som i efteråret debuterede med den fremragende ep Remedy. Jeg havde endnu ikke haft fornøjelsen af at opleve den tidligere gospelsanger live, men mine forventninger var høje efter utallige gennemlytninger af førnævnte udgivelse.

Inderlighed og energifyldt sal
Elisha træder ind på scenen iført røde leopard-jeans og hvid skjorte, mens han lidenskabeligt synger linjerne til nummeret ”Touchdown”. Allerede fra første sekund er vokalen og energien ikke til at tage fejl af. De sexede dansetrin fra Elisha er i højsædet denne torsdag aften, som også smitter af på det forholdsvis unge og feststemte publikum, der har svært ved at stå stille.

Den 23-årige Elisha vrider sig kraftfuldt rundt på scenen, mens han dybtfølt synger ”Is this loooove” fra den spritnye og dansable single ”Parachute”. Han formår at skabe sin helt egen unikke lyd med en lækker blanding af r&b, soul og hiphop, og man kan ikke undgå at blive suget ind i Elisha univers, når han står der komplet selvsikker på scenen med sin store karisma. Tone efter tone smider han mere og mere tøj – først er det jakken og dernæst skjorten, som ryger, mens der bliver sendt charmerende smil og kække blikke ud mod det kvindelige publikum. Elisha har endda så meget overskud, at han laver et hurtigt tøjskifte – ret overlegent taget i betragtning af at koncerten blot varer en lille halv time.

Blændende men svingende vokal
På trods af den imponerende vokal sker der af og til nogle uheldige udsving, som viser, at Elisha endnu ikke har den helt store live-erfaring. Overskuddet er dog alligevel stort fra Elishas side, som blot tager det med et smil, da teknikken begynder at drille en smule under titelnummeret ”Remedy”. Selvtilliden, passionen og de lidenskabelige tekster er der derimod ikke én finger at sætte på, men der er stadig lidt vej til den perfekte udførelse.

Koncerten er ved at nå sin ende, og Elisha slutter i den grad af med manér med nummeret ”Loyal”, der med hastige skridt snart runder en million afspilninger på Spotify. Genkendelsen er også stor blandt publikum, som skyder deres sidste energi op mod scenen. Den talentfulde sanger takker det fremmødte publikum med et stort smil på læben. Det skinner stjerneklart igennem, at Elisha elsker at stå på scenen, som han med stor sandsynlighed kommer til at gøre en hel del i fremtiden.

Alt i alt var det nogle skønne 30 minutter i selskab med Elisha, men mine høje forventninger blev desværre ikke indfriet til fulde – og jeg står tilbage med den opfattelse, at Elisha ikke fik vist sit fulde potentiale denne aften på Voxhall. I aften træder han dog atter op på en af Spot Festivals scener, denne gang på Club Stage i Aarhus Congress Center kl. 23.30.