x
Et snorlige popshow fra skæppeskøn stemme

Maggie Rogers, Roskilde Festival, Avalon

Et snorlige popshow fra skæppeskøn stemme

Anmeldt af Jan Opstrup Poulsen | GAFFA

Amerikanske Maggie Rogers tog rollen som upcoming popdiva alvorligt til åbningskoncerten på Avalon. Og efter en noget træg start fik hun banket den rette feststemning op og kunne let overvældet lade sig hylde af et sultent festivalpublikum.

Maggie Rogers har på kort tid gjort sig godt bemærket på popscenen med inderlige sange, der tager et forsigtigt afsæt i en folkpop. Det har hun stort set gjort op med på sin første fuldspiller Heard It in a Past Life, der i stedet går efter den mere rene popvare, men stadig med et helt personligt tvist. Hun har det helt perfekte knæk i stemmen, der kan gøre de fleste bløde i knæene.

Men i dagens anledning var det forfinede fejet af vejen til fordel for en stadionorienteret poplyd, der hang noget fast i en monoton og maskinel fremførelse af sangene. Det var i den grad the American way, med en del fokus på dansetrinene. Der var også brug for entertaineren Maggie Rogers, der var bakket op et anonymt band, som lagde bunden og ikke mere til hendes soloshow.

Det blev kun til et par få afbræk i den lettere pumpede pop, hvor et par funky guitarriffs og temposkift var med til at løfte musikken. Men Maggie Rogers koncentrerede sig mere om at opildne publikum. I ”Light On” gik musikken og showet op i en højere enhed, hvor publikum kvitterede for en indbydende og melodisk varieret sang.

Viljen og energien fejlede derfor ikke noget hos den charmerende Maggie Rogers, der til sidst fik skabt en omfavnende festivalstemning, selv om det musikalsk aldrig nåede de store højder.


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA