Moon Loves Honey
Bubbleburst

ANMELDELSE: Den vellydende drømmepop-boble brister lidt for tidligt

Album / Eget selskab
Udgivelse D. 20.09.2019
Christoffer Dall

Ligesom gaden uden for mit værelse er jeg i skrivende stund kold, våd og med behov for opløftende stimulans. Til al held er musikken på den aarhusianske multiinstrumentalist Jeppe Dengsø alias Moon Loves Honeys andet studiealbum velegnet til dagens tilstand; atmosfærisk, ørekælent, flydende og frem for alt drømmende bobler de hjemmebryggede pop-produktioner på Bubbleburst nemlig gennem mine høretelefoner. Med jævne mellemrum afslører de endda en latent kølig energi.

Denne type dream pop, med dens overflødighedshorn af synth-flader og reverb-indsmurt vokal, kan ofte have tendens til monotoni og manglende spændingskurve, og selvom Dengsø også falder i denne fælde fra tid til anden, er der alligevel en vis kant og energi i hans spil. Når nerverne titter mest frem, tangerer det til det neo-psykedelisk rockede. Eksempler herpå er ”Oceanbird” og ”She Dives”, som begge giver lækre associationer til MGMT’s attitudefulde blanding af electronica og psych.

Dengsø har selv skrevet, produceret og indspillet Bubbleburst, og han kan roligt være stolt af resultatet, der vidner om en habil producer med godt overblik såvel som en dygtig musiker – det funky basspil slog mig flere gange som én af pladens helt store forcer. Dengsø kommer dog til kort på sangskriver-fronten. De fleste af Bubblubursts numre er meget generiske og ikke videre mindeværdige. Dertil taber albummet pusten omkring syvende nummer, hvorefter det drømmende viger for det døsige.

Moon Loves Honeys ellers solide pop-boble brister således, før den når de højder, den har potentiale til. Dog var flyveturen behagelig, så længe den varede.