Emotions
Emotions

Emotions: Emotions

Album / Replay
Udgivelse D. 11.02.1998
Jan Opstrup Poulsen

Det stærkt stigende cd-salg og de følgende ekstraindtægter.begynder efterhånden at sætte sine spor hos de ellers så.konservativt tænkende pladeselskaber. Aldrig er der blevet satset.så meget på nye danske bands, hvilket er glædeligt, men.selvfølgelig også betyder, at strømmen af mere eller mindre.lovende bands på markedet er i kraftig vækst..Hvis man ikke lige har et af disse lovende bands i kikkerten, bliver man.nødt til at skabe et. Emotions er således et band bestående.af gamle kendinge og lidt uprøvet fornyelse. De sikre kort i dette.fortagende er de melodisikre brødre Michael (guitar) og Karsten Kolster.(trommer), der var med til at gøre Nice Little Penguins til en succes..De nye er Kristina Holgersen (sang) og Søren Lund (guitar), der har en.forholdsvis ubemærket fortid i bandet Salad Days..Med Nice Little Penguins' driftsikre popperler i baghovedet kan det næppe.vælte nogen af pinden, at debuten byder på en flot anrettet og let.fordøjelig radiopop i et tidssvarende design, men med Kristina.Holgersens kælne stemme og bandets overvejende veldrejede melodier.bør Emotions kunne synge sig helskindet gennem den tætte.tåge af håbefulde bands, der ønsker sig en plads i.solstriben. Emotions er nemlig et friskt pust på den stadig gryende.danske popscene, men forekommer endnu lidt blege i udtrykket, fordi de ofte.forfalder til en noget kønsløs og programmeret poprock. .Der bliver dog eksperimenteret med lydtapetet undervejs, og Emotions vil meget.gerne lyde lidt af undergrund (læs: nytænkning), men ridser i.lakken er der ikke ligefrem tale om. Alligevel rammer de næsten.målet, når melodierne tager føringen, og giver søde.mindelser om både Lovebites og Cranberries.