Eros
Eros

Eros: Eros

Album / BMG
Udgivelse D. 11.02.1998
Henrik Bæk

Med et verdensomspændende salg på mere end 20 millioner cd'er.indenfor de sidste 15 år er italienske Eros Ramazzotti den mest.succesfulde italienske sanger nogensinde. I kølvandet på cd'en.Dove Ce Musica, der solgte i ikke mindre end 6 mio. eksemplarer, har.Eros Ramazzotti udsendt cd'en Eros, der indeholder et nostalgisk.tilbageblik på hans lange karriere. Cd'en, der ligeså godt kunne.hedde Greatest Hits indeholder i alt 16 numre, hvoraf 8 af numrene er.nyindspillet og yderligere 5 numre remixed og remastered. Cd'en indeholder.derfor kun to nye numre, heriblandt Quanto Amore Sei, der allerede er.blevet et stort radiohit i Europa. At der kun er 2 nye numre på cd'en.opvejes af de 8 vellykkede nyindspilninger. På nummeret Cose Della.Vita optræder Tina Turner i duet med Eros Ramazotti, og på det.smukke Musica E' får Ramazzotti vokal opbakning af Andrea Bocelli,.der i hjemlandet Italien spås en stor fremtid. De 5 remixede numre kunne.man som lytter dog godt være foruden, idet numrene i forvejen findes.på enten Dove Ce Musica eller Tutte Storie, hvorfor det.havde været mere oplagt at udgive en række af Ramazottis endnu ikke.udsendte live-versioner af de selvsamme numre..Eros er indspillet i Italien og Californien med så kompetente.musikere som Mike Landau, Nathan East og Vinnie Colaiuta bag instrumenterne..Selv om der således er tale om en lang række numre, der tidligere.har været udsendt, så er det med Eros lykkedes at skabe et.komplet album, der for alle Eros Ramazzotti-fans vil holde et langt stykke ind.i det næste årtusinde.