Starten på en stor, stor rejse?

Prisma, Spot Festival, Ridehuset

Starten på en stor, stor rejse?

Anmeldt af Anders Bøgh | GAFFA

Det er gået hurtigt for de to søstre Frida og Sirid Møl Kristensen, der til sammen udgør Prisma. Debut ep'en Her udkom forholdsvist ubemærket sidste år, men med opfølgeren Inside Out, der blev udsendt i maj i år, har modtagelsen været helt anderledes. Seks stjerner her hos GAFFA og heavy rotation på både P3 og P6 Beat. Så hypen har – i hvert fald i medierne – været stor, og fredag aften i Ridehuset på Spot Festival skulle de så bevise, om de også live, kunne leve op til hypen.

Det helt korte svar er: Ja, uden tvivl.

De kommer nok aldrig til at få det helt store folkelige gennembrud, dertil er deres musik nok for nichepræget. Men prædikatet "anmelderdarlings" er de vist allerede ved at slå godt fast, og fortsætter de i samme retning, som den seneste ep har slået an, så kommer de også til at få en stor skare af dedikerede fans. Og sådan som de leverer live, så kan de nok også regne med at skulle rejse rundt til festivaler og koncerter, ikke bare i Danmark, men verden over.

Prisma tog publikum ud på en rejse gennem deres lydunivers, vi fik både tostemmige, svævende vokaler, helt uden akkompagnement, de gav den gas med hver deres fræsende guitar (eller bas for Sirids vedkommende), eller tog en omgang synkron slagtøjsudveksling. Alt sammen perfekt vævet ind og ud af hinanden. Eller mere eller mindre det hele på én gang, og når det hele går op i en højere enhed, som f.eks. på "Devils Eye" eller singlen "I Never Wanted To Meet You", så bliver det rigtig stort. Helt der er alt materialet ikke endnu, men når leveringen er så stemningsmættet, som den er, så gør det mindre.

Søstrene blev godt bakket op af band på keyboard og trommer og lys, og publikum var med på rejsen, med alt fra taktfaste klap med hænderne over hovedet til lightere og lysende mobiler i vejret og ikke mindst det længste slutbifald, jeg har oplevet på dette års Spot.

Men som det ofte er, når man er på rejse, så var det det samme med koncerten her, den var alt for kort. Man nåede lige for alvor at blive hyllet ind i den drømmende rejse, før det var slut. Men de korte koncerter er jo en af præmiserne på Spot, og når der på et tidspunkt er et album, eller en ep, mere, så vil man for alvor kunne se frem til noget stort.