Eat Static
B-World

Eat Static: B-World

Album / Planet Dog / VME
Udgivelse D. 23.06.1999
Mark W. Lewis

Der har lige fra starten været en udenjordisk alliance mellem aliens og.den mere sværmeriske, udstenede del af scenen. Blandingen af ny.teknologi, trance-dans og syntetiske drugs, der gjorde alle enormt rare til.festerne, satte gang i følelsen af noget større og andet end.mennesket. Men nu, hvor de før ulovlige raves er blevet til big business.med modeshow, VIP-lounge og mest af alt minder om store new age-agtige.massemøder i stroboskoplysets forblændende skær, er musikken.stagneret i en alt for genkendelig skabelon, designet til hurtigt at få.stoffet til at cirkulere i de mange ensdansende kroppe, der står og.svajer i samme takt med lukkede øjne, klædt i samme neonfarvede.tøj, lige indtil næste formiddag. Et hav af cd'er med plat.goatrance eller psykedelic trance, hvis eneste formål er at være et speedet.soundtrack til weekendens eskapisme, vælter ud på markedet,.kendetegnet af samme tamme, kommercielle beat, der lyder fuldstændigt,.som når en hippie på E. dunker hovedet mod et forstoppet.vandrør, tilsat lidt bip-bip og nogle spacede loops. Eneste undtagelse i.denne afdeling er Eat Static, nogle af de første technomusikere,.der spillede live ved raves i starten af 90'erne. Et strålende eksempel.på, at man godt kan spille psykedelisk trance, uden at det bliver tilsat.en aura af kvalm metafysik eller dum, fascistoid alientilbedelse. Cd'en.B-World, der er optaget under Eat Statics 1997/1998-tour er dog nok mest.af alt et samlerobjekt for de særlig inviede og bringer ikke noget.epokegørende nyt under stjernerne.