Chaka Khan
Come 2 My House

Chaka Khan: Come 2 My House

Album / BMG
Udgivelse D. 23.06.1999
Henrik Bæk

Chaka Khan kan i år fejre sit 25 års jubilæum indenfor.musikken og med et imponerende bagkatalog indeholdende ikke mindre end 20.albums indenfor pop, r'n'b, jazz, rap, hip hop, funk og selv klassisk musik er.hun en dame, der er svær at komme udenom, når man snakker.betydningsfulde amerikanske sangerinder. Hendes 20. album Come 2 My House.er med sin fusion af jazz, r'n'b og funk et glimrende eksempel på.Khans alsidighed og er ligesom hendes .imponerende bagkatalog og solide renommé en glimrende cd. Cd'en er.produceret af The Artist Formerly Known As Prince, der ligeledes i samarbejde.med Khan har skrevet ti af cd'ens i alt 13 numre. På cd'en medvirker en.række af U.S.A.s fineste studiemusikere heriblandt bassist Larry Graham,.der tidligere var en af de bærende kræfter i det legendariske.funkband Sly & The Family Stone og i det hele taget et glimrende bevis.på, at der stadig er gang i den svedige funk i Paisley Park studierne i.Minneapolis. Ex-Princes fingeraftryk er yderst nærværende og let at.høre, men alligevel bæres cd'en igennem af Chaka Khans kraftfulde.og alligevel sårbare stemme, hvilket gør, at man bestemt ikke er i.tvivl om, at Come 2 My House er Khans eget album. Overalt spilles.der tight og sort med funky blæsere i skikkelse af The Hornheadz, der.sammen med resten af musikerne giver cd'en et sejt groove, der er svær at.sidde stille til. Nummeret Democrazy leverer udover de groovy rytmer.budskabet om løgn og korruption i politik og sætter derfor kritisk.spørgsmålstegn ved om demokratiet i virkeligheden eksisterer. Khan.eksisterer i bedste velgående på Come 2 My House - så.værsgo' træd blot indenfor.