Tevin Campbell
Tevin Campbell

Tevin Campbell: Tevin Campbell

Album / Qwest / Warner
Udgivelse D. 29.04.1999
Henrik Bæk

Musik institutionen Quincy Jones' protegé sanger Tevin Campbell er nu.klar med sin fjerde udgivelse til dato. Cden bærer sangerens navn, og er.produceret af en række af branchens ypperste folk, heriblandt Wycleff.Jean (The Fugees), Stevie J (Sean 'Puffy' Combs, Notorious B.I.G., Mase,.m.fl.), Narada Michael Walden, Darryl Simmons og førnævnte Quincy.Jones. Tevin Campbell er på trods af sine kun 22 år en erfaren.herre indenfor musikbranchen, idet han allerede som 12-årig havde sit.første hit med Tomorrow (A Better You, A Better Me), der var at.finde på Quincy Jones' multiplatinum sælgende og multi-Grammy.vindende Back On The Block fra 1989. Singlen Another Way har.allerede opnået en del airplay på de hjemlige radiostationer og er.et af cdens mere dansevenlige numre med seje breakbeats og lækre.korarrangementer, der er svære at sidde stille til. .Bortset fra dette nummer og My Love Ain't Blind, så er der tale om.en cd i det mere stille hjørne, der er som skabt til 'a candlelight.dinner for two' og lummerfed romantik. Pop og r'n'b går pænt.hånd i hånd på albummets 12 numre, der både indeholder.en engelsk og spansk version af det smukke Dandelion, der krydres med.akustisk spansk guitar og følsomt klaverspil. Et andet pænt nummer.er Everything You Are, hvor Tevin synger duet med SWVs Cheryl 'Coco'.Gamble. I længden synes albummet dog at gå død i for meget.af 'det søde og pæne', og hæver sig derfor ikke op over det.efterhånden store udvalg af talentfulde mandlige sangere indenfor den.moderne r'n'b.