Steve Wynn
My Midnight.

Steve Wynn: My Midnight.

Album / Zero Hour / VME
Udgivelse D. 29.04.1999
Peter Widmer

Med denne udgivelse kan den yderst sympatiske amerikanske rock-veteran Steve.Wynn skrive solo-udgivelse nummer seks på sit omfangsrige generalieblad..Lige fra de glade Dream Syndicate dage og til dags dato har Steve Wynn konstant.leveret god musik, der dog har været af svingende kvalitet. Dream.Syndicate sluttede karrieren i 1989 med indspilningen af et af rockhistoriens.ypperligste men sørgeligt oversete live-dokumenter Live at Raji's,.hvorefter Steve Wynn begyndte for sig selv..Siden Steve Wynns to første solo-projekter, den fremragende Kerosene.Man, og den næsten lige så funklende efterfølger Dazzling.Display, må det desværre siges, at Steve Wynn er faldet noget af.på den. Og trods mange fine sange på flere af Steve Wynns.efterfølgende solo-udgivelser, især på Fluorescent og.Melting In The Dark, har der altid været langt til de to ovennævnte.titlers høje niveau. Guterball-projektets frembringelser når.absolut heller ikke Steve Wynns to første udgivelser til sokkeholderne..Det samme gælder My Midnight, der er produceret af Wynn selv i samarbejde.med John Agnello. Sidstnævnte vil være kendt for sit arbejde med.Patti Smith og Dinosaur Jr. Her er Steve Wynn i selskab med guitaristen Chris.Brokaw, bassisten Toni Maimone (der bl.a. har spillet med Bob Mould og Pere.Ubu), keyboardspilleren Joe McGinty og trommeslageren Linda Pitmon. Albummets.11 sange indeholder som altid hos Wynn nogle spændende tekster, og der.kommes godt fra start med den finurlige Nothing But The Shell. Den nedtonede.orgel- og hornbesatte Cats And Dogs kan høres flere gange og det flotte.midnats-natsværmer-nummer We've Been Hanging Out har næsten.klassikerpotentiale. Men generelt set er My Midnight ikke det bedste Steve Wynn.har leveret. Man kan så blot håbe, at Steve Wynn dukker frem fra.midnats-mørket igen og leverer et album, der kan måle sig med.mandens to første udgivelser i eget navn.