Texas
Hush

Texas: Hush

Album / Mercury / Universal
Udgivelse D. 24.06.1999
Lars Nielsen

Sjældent har der været så lækker overensstemmelse.mellem et cover og musikken på albummet, som det er tilfældet.på skotske Texas's sjette studieudgivelse Hush. Den smukke sanger.og sangskriver Sharleen Spiteri er fotograferet af modefotgrafen, Luis Sanchis.i blidt eftermiddagslys ved Miami Beach. På billedet udtrykker hun lige.netop den tilbagelænede, selvsikre, rene og nydelsessyge sensualitet, som.præger Texas formidable popmusik. De 12 nye sange er tæt på.at være kulminationen på gruppens udvikling op gennem 90'erne..Siden der første album, Southside fra 1989, som bl.a. med hittet.I Don't Want A Lover' var præget af traditionel rock og et.stænk blues, har Texas bevæget sig gennem mere eller mindre.succesrige udgivelser mod et renere og mere bevidst popmusikalsk udtryk..White On Blonde fra 1997 skaffede gruppen de fleste hits siden debuten.med glimrende sange som Say What You Want og Black Boy, og den.stil perfektioners på Hush. Sangskriverparret Spiteri og McElhone.leverer den ene stilfulde, veldesignede og flotte popsang efter den anden -.uden at pudse overfladen så meget, at lytteren glider af efter.første gennemlytning. Fra det første single-udspil, den.ørehængende In Our Lifetime, over den Prince-inspirerede.Tell Me The Answer, gennem den tilbageholdte svævende Sunday.Afternoon til den tætte og hviskende Saint. Endnu en gang.synger Sharleen Spiteri med en luftig sensualitet og et hviskende.nærvær uden at lyde tynd eller fjern. Produktionen på Hush er.pletfri og fyldt med detaljer, og Texas formår at få deres.intelligente og poppede blanding af soulmusik, The Beatles, Massive Attack og.Abba til at lyde så original, let og åbenlys, at man kun kan.overgive sig. Hush er en klar kandidat til årets popalbum..Lars Nielsen