Luna
The Days Of Our Nights

Luna: The Days Of Our Nights

Album / Beggars Banquet / Playground
Udgivelse D. 23.06.1999
Finn P. Madsen

Måske er New Yorker-kvartetten Luna ikke det mest fornyende band, og.måske føjer de ikke så meget nyt til billedet af sig selv.som et guitardrevent band med gode popomkvæd. Alligevel har de i et.årti udsendt fem albums af meget høj karat, hvor de med tiden er.blevet bedre og har været i stand til at gøre deres musikalske.udtryk endnu mere komprimeret og rendyrket. The Days Of Our Nights er et.ypperligt bevis: guitarrocken lever i bedste velgående, hvis man hedder.Luna og kan flette sofistikerede guitarflader sammen med skrøbelige.vokaler. Dét var de to pejlemærker Dean Wareham tog med sig, da.han forlod Galaxie 500 og dannede Luna for at eksponere dem ud i et mere.fremadrettet udtryk. Og det må siges at være lykkedes, for det er.kun den sørgmodige letvægtsvokal, der minder om hans fortid. Fra.åbneren Dear Diary forføres man ind i Lunas magiske.univers, hvor de kalejdoskopiske guitarer sætter dagsordenen i et.snurrigt tempo. Det er Dean Warehams og Sean Edens fremragende samspil, der.får bandets lyd til at rejse sig tårnhøjt, hvor.guitarfladerne lappes ind over hinanden, for til sidst igen at løsrive.sig og køre i en anden retning. The Old Fashioned Way med et.spøgelses-agtigt kor og Superfreaky Memories'.særprægede trommerundgange tilsat brummende celloer viser bandets.overlegne hang til at gå i dybderne uden at sætte noget over styr..Som kuriositet forlader Luna modermålets sprog til fordel for det tyske.på den valsende The Slow Song og med afslutteren - et glimrende.cover af Guns N'Roses' Sweet Child O' Mine, der er som skabt til.gruppens guitarsound - har Luna med The Days Of Our Nights igen lavet et.album, der vil stå som et urokkeligt statement for en egen personlig.stil.