Grabowski
Underligere End Kærlighed

Grabowski: Underligere End Kærlighed

Album / Orange / Scandinavian Records
Udgivelse D. 02.06.1999
Jan Opstrup Poulsen

Hvis dansk rock efterhånden har nået et rimeligt stabilt leje,.når man tæller både kvalitet og kvantitet, så har der.altid været uendeligt langt mellem de iørefaldende.overraskelser..Lige på nær Lars H.U.G. er dansk rock lige så forudsigelig.som statsministerens nytårstale. Derfor er det vel ikke helt.tilfældigt, at sommens store musikalske overraskelse har stået sine.mest udbytterige lærerår hos netop Lars H.U.G. .Trommeslageren Stephan Grabowski har med Underligere End Kærlighed.lavet den længe savnede opdatering af den nyklassiske danske rock..Med en fortid som slagtøjsmager i skelsættende danske bands som.Janes Rejoice og Love Shop, sprang dette talent ud som solist i 1993 med den.hæderlige Glitter Angels. Siden blev tavsheden næsten.ildevarslende, men Grabowski har ikke sløset tiden bort. Han har.nytænkt sit musikalske koncept, der stadig bejler til den danske rock,.men som har kastet sin endelige kærlighed på technoens uanede.rytmiske muligheder. En kamikazeaktion for en trommeslager af profession, men.et naturligt skridt for en rytmisk anlagt personlighed..I samarbejde med Deepfried Togumas samplermester Frithjof Toksvig kaster.Grabowski sig frygtløst ud i en række sugende og evigt.bevægende dansksprogede sange. I både frasering og indgang til den.danske sang ligger Grabowski tæt op ad Lars H.U.G., men løsner sig.smidigt i kraft af et elegant og til tider meget medrivende lydspor. Netop det.danske sprog iført technoens traditionelt engelskorienterede attitude er.albummets helt store gevinst, der giver sangene et dugfriskt og næsten.jomfrueligt snit..Underligere End Kærlighed byder på yderst oplagte dansebeats med.hitpotentiale i Engle I Mit Hoved, Gaderne Hvisker og den sensuelt.dragende Krishnapige. Grabowski er en af sommerens store oplevelser, du.bør unde dig selv.