Hurricane # 1
Hurricane # 1

Hurricane # 1: Hurricane # 1

Album / Sony Music
Udgivelse D. 04.06.1999
Finn P. Madsen

Hver gang Andy McGee chef for det banebrydende engelske pladeselskab Creation.signer et nyt band, skulle det efter eget udsagn være det bedste siden.hans satsning på Oasis. Derfor er Oxford kvartetten Hurricane # 1.selvklart udset som det næste store håb til at blæse benene.væk under den hungrende britiske musikpresse, og tage publikum med storm..Helt omkuldblæsende er det dog ikke, for med bandets debut, mangler der.stadig et par tommer inden, vi rammer orkanens øje, men vi er tæt.på. For bandets leder, den tidligere Ride guitarist Andy Bell, skriver.nogle solide sange på et ørehænger niveau, der resolut.klæber sig fast med samme kraft som tokomponent lim. Foruden ham.består Hurricane # 1 af Will Pepper (bas, ex. Thee Hynotics), Gareth.Farmer (trommer) og den tidligere bokser Alex Lowe på vokal. I ham har.Bell fundet den rette sparringspartner til at synge hans sange, for dette.ubeskrevne blad har punch i sin hæse og nasale stemme. .Der er masser af sving og svaj i numre som Just another illusion og.Mother Superior, når de svæver ud i atmosfæren med deres.luftige power rock med et groovy afsæt. Den uimodståelige Step.into my dream er som et frisk pust mod nye tinder i Bells karriere med dens.ringende guitarer og højstemte melankoli, mens Stand in line.hænger i trevler til sidst med sit flossede feedback omkvæd..Hurricane # 1's debut er ingen åbenbaring, dertil trækkes der for.ofte på Oasis veksler, og flere af numrene gives alt for lang snor med.spilletiden. Men talentet er absolut til stede, for når Hurricane # 1.løfter låget på rockkedelen, blæser der en.løssluppen hvirvelvind med fuld damp.