Cinnamon Sigh
Weight Watchers All Unite

Cinnamon Sigh: Weight Watchers All Unite

Album / Sundance
Udgivelse D. 01.11.1999
Finn P. Madsen

Hvis man kan fabrikere et nummer som Pomo W.C.C. med nogle alarmerende guitar.flader, en spændstig rytmebund, en melodi som sætter sig ved.første lyt og ikke mindst en higende vokal til at føre lytteren.direkte ind i et fabulerende univers burde alle døre til et mindre.gennembrud på dansk jord stå åben. En stil Århus.kvarteten Cinnamon Sigh fører til dørs med stor driftssikkerhed.på store dele af debuten Weight Watchers All Unite, hvor de holder den.store rock tradition i hævd ved at spille sig ind på livet af bands.som R.E.M. og Live. Med den fremragende sanger Jan Løhmann Stephensens.meget karismatiske og rørende vokal, har bandet en trumf, der både.træder i karakter og giver gruppen sit særpræg, hvor af de.dunkle ballader som Smoke Screen og Should Have Been Someone Else leveres med.indlevelse, der skal lede længe efter herhjemme. Især.sidstnævnte med tekstlinien 'Late last night you were a sinking ship /.and everything going down with it', viser at gruppen har mørke.melankolske vinger, der breder sig smukt og sært sårbart på.de fleste sange. På Cinnamon Sigh # 2 og Half On Half spilller kvartetten.sig pompøst op og lader en storm rejse med de elektriske udbrud, som.guitaristen Jens A. Hansen sætter et afslørende fingeraftryk.på ved at lade guitaren vride sig med nogle stålsatte attacks. Dog.syntes gruppen indimellem havne i et dødvande især hen mod.slutningen af albummet med titelnummeret og Daddys Dead, hvor de udenlandske.forbilleder, frarøver sangene noget af deres personlighed. Med tiden vil.Cinnamon Sigh sikkert vriste sig fri af forbilledernes glans, for potentialet.til at stå frem egenhændigt er absolut til stede. Derfor er Weight.Watchers All Unite et udmærket springbræt til bygge ud fra, for.både bandets lydhørhed og talent taler deres sag.