George Michael
Songs From The Last Century

George Michael: Songs From The Last Century

Album / Virgin
Udgivelse D. 10.01.2000
Jan Opstrup Poulsen

Det er bestemt ikke uden en solid dosis patos, at popikonet George Michael.giver sit bidrag til millenniumhysteriet. Songs From The Last Century er.den beskedne titel på George Michaels bud på 11 af dette.århundredes bedste sange. .Valget er hovedsageligt faldet på ældre evergreens, der gennem.århundredet er sunget af nogle af de mest fremtrædende kunstnere,.der tæller navne som Bing Crosby, Frank Sinatra, Doris Day, Nina Simone,.Frank Sinatra og Billie Holliday. Her tager 90'ernes ubetingede popkonge livtag.med næsten overmenneskelige naturkræfter, hvilket han gør.med hjælp af den legendariske producer Phil Ramone, der tidligere har.arbejdet med blue eye himself. .Det er da også crooneren George Michael, der ubetinget fremelskes.på Songs From The Last Century, der i betragtning af sangenes.guldglimt og mandens talent må siges, at være en skuffende afsked.med århundredet. Albummet nærmer sig sine steder det gabende.kedsommelige, hvilket er synd og skam for denne række fremragende.klassikere, som George Michael nok burde have haft mandsmod nok til at.forsøge, at give sin personlige fortolkning. Et mod han ellers har.fremvist ved andre lejligheder. I stedet er det blevet til et lidt.overflødigt crooneralbum, som de fleste gedigne popsangere vil kunne.præstere, og derfor klogeligt holder sig fra..Stemmen udfolder sig flottest i de helt dæmpede sange, hvor netop vokalen.er det bærende element, som det kommer smukt til udtryk i Wild Is The.Wind. Af mere moderne kompositioner klarer Stings Roxanne sig ovenud.fint i dette noble selskab, hvorimod Passengers (U2 og Brian Eno) Miss.Sarajevo er et hovedrystende valg, når nu det er århundredets.sange, der vælges fra. .Som fan af popsangeren George Michael er der ikke meget at hente på.Songs From The Last Century, hvor kun hans eminente sans for.æstetikken redder lidt af æren. .