Medina : Grøn Koncert, Kolding

Medina , Grøn Koncert, Kolding

Medina : Grøn Koncert, Kolding

Anmeldt af Nanna Jenner Jensen | GAFFA

Medina går på scenen på typisk Medina-manér til intromusik. Først indtræder bandet, alle iført sorte outfits, der yderst stilistisk matcher scenens sølv-look og diskokugler. Sangerinden selv er naturligvis iklædt kontrasterne: hvid kjole, guldsmykker og en guldmikrofon, der ville være enhver diva værdig. Intromusikken går over i første nummer i form af førstesinglen fra hendes tredje danske album "For Altid" med samme navn.

Medina har aldrig været kendt for at have den helt store vokal, men formår i stedet at ramme sine danske fans med tekster, der for nogle måske synes banale, men som alle besidder en nerve, ægthed og ærlighed, der efterhånden har givet hende en hel del topplaceringer på de danske hitlister. Live har hun med årene udviklet den lidt spinkle stemme, og denne eftermiddag beviser hun, at hun er i stand til at få det absolut optimale ud af evnerne. Point til Medina for også at ændre melodierne i live-versionener, der netop gør det mere "live" og "ikke bare ligesom på pladen".

De musikalske arrangementer af numrene giver også indtrykket af et backing-band med højt niveau, hvor der både er plads til guitar- og synthsoloer, lige såvel som at trommeslageren gør et godt stykke arbejde oppe på podiet. Andet nummer er "Ensom", og selvom der til tider bruges back-tracking på vokalsiden, så dominerer det heldigvis ikke helhedsintrykket. Medina synger rent, hun giver den gas, og hun gør det godt. Desværre gør hendes korsanger det bare en hel del bedre, hvilket bliver tydligere, efterhånden som vi kommer længere og længere ind i koncerten. De to kvindelige vokaler klinger godt sammen, men til tider fylder korsangerens stemme nærmest mere i lydbilledet end Medinas.

Sætlisten består ellers af en ren hit kavalkade, der fortsætter med "Kl. 10", "Synd for dig" og "Har du glemt". Medina har bagkataloget til at skabe den folkefest, som Grøn Koncert er, men det sker bare aldrig rigtigt. Underligt nok. Måske det skyldes hendes lidt særprægede måde at interagere med publikum på, der virker meget indelukket, intern og intetsigende. Hvis man ikke vidste bedre, skulle man næsten tro, hun var lidt usikker og urutineret. Under "Addiction" stjæler korsangeren fuldstændig rampelyset i forhold til vokalpræstationen, der mest af alt ender med at virke som en art duet, uden at være i favør til Medina. Sidste nummer er "Kun for mig", og selvom det skaber lidt fest blandt publikum, der i øvrigt er det mindste i antal oppe foran scenen under dagens mange koncerter, så klinger det stadigvæk lidt hult.

Alligevel genindtræder Medina på scenen og giver to ekstranumre. Og gudskelov for det. For her starter festen for alvor, og folk strømmer til scenen, da to af Specktors-drengene giver den op på nummeret "Lågsus". Et helt klart højdepunkt under koncerten. Pludselig vågner både Medina og publikum til live, og energien fylder pladsen, der forbliver høj under næste ekstranummer "Vi to" fra albummet "Velkommen til Medina".  Alt i alt en koncert, der skuffede overordnet set, men blev hevet hjem på point i ekstranumrene.