Medina
Tæt På – Live

Medina: Tæt På – Live

Album / A:larm Music
Udgivelse D. 17.03.2014
Nanna Jenner Jensen

Medinas nye plade er et produkt fra hendes udsolgte efterårsturné, hvor hun drog landet rundt med et akustisk setup og gav sin version af en unplugged Medina anno 2013. Albummet, der består af hele 15 sange, starter flot ud med pladens måske bedste nummer, Ensom, der til anledningen er om-arrangeret i både akkorder og melodi, hvilket fungerer enormt klædeligt. Også Medinas vokal går rent ind, og inderligheden i hendes stemme kommer langt mere frem i denne udgave. Særligt da hun nærmest udkrænger sig selv i slutningen af sangen, giver det decideret kuldegysninger hos undertegnede.

Generelt har Medina aldrig sunget bedre end på denne plade. Niveauet er altså sat højt fra begyndelsen, og selvom de fleste af numrene langt hen ad vejen også lever op til standarden, er det desværre som om, at man begynder at kede sig lidt, jo længere man kommer ind i pladen. For på trods af steder, hvor der både bliver plads til en jazzet klaver-solo i Perfektion og en saxofon-solo i Klokken 10, kører alle numrene stort set efter den samme dynamik; man lægger stille og roligt ud, men bygger op til fuld smadder-forløsning i hvert eneste nummer. Og det er rigtig ærgerligt. Det kunne have været fedt med nogle udgaver, hvor man turde holde mere tilbage hele vejen igennem sangen. På den måde virker det næsten som om, man ikke helt har kunnet slippe den mere producerede lyd fra originalerne.

Når det er sagt, er Tæt På Live bestemt et album, som er med til at manifestere Medinas position i dansk musik. Og var du én af de mange fans, som ikke fik billet til koncerterne i sin tid, er det bare om at komme af sted og få købt denne her plade hurtigst muligt.