Albumanmeldelse

Annette Bjergfeldt: Man Må Godt Ta' To Gange

Sala Santa Cecilia - Fennesz Sakamoto

Annette Bjergfeldt

Man Må Godt Ta' To Gange

Den elegante popsanger prøver kræfter med det danske sprog. På godt og ondt.

Efter at have prøvet kræfter med divarollen på den underskønne The Kissing Post forvandler Annette Bjergfeldt sig til en voksenagtig sangskriver på sit første dansksprogede album. Dette falder ikke ubetinget heldigt ud for den ferme sangskriver. Stemmen lader sig dog ikke mærke af sprogskiftet. Her synger hun stadig vidunderligt, og melodierne holder et pænt niveau. Men teksterne snerper for meget hen ad samtalekøkken, og med lidt voksne latinrytmer på åbningssangen Et Trin Ned føler man en begyndende nervøsitet for denne nye begyndelse for sangskriveren.
Men albummet når heldigvis at rette sig noget op undervejs, og man overgiver sig langsomt til Bjergfeldts små sårbare melodier, der har sin egen uberørte sødme. Hun er altfavnende i de større popsange Gør Noget og Slukkede Lygter, og det spænder fornuftigt af i den mere rootsprægede Horisontal. Men man savner uvilkårligt den karakterfulde sangskriver Annette Bjergfeldt på Man Må Godt Ta' To Gange. Dansk er bare en svær størrelse.

VIL DU LÆSE VIDERE?

Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk

Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.

  • Fuld adgang til alt indhold på gaffa.dk
  • Mulighed for at fravælge annoncer på gaffa.dk
  • Rabat på billetter til udvalgte koncerter og festivaler
  • Adgang til GAFFAs magasinarkiv med over 500 magasiner - Danmarks musikhistorie

Opret din profil


    Allerede GAFFA+ medlem