Indie-prinsesse smadrer uskyld til togulykke
Annie Clarks vidtåbne øjne virker blankt naive, men hendes klarsyn smadrer uskyld til en smuk togulykke. På sit tredje album samler kvinden bag St. Vincent igen de naive melodilinjer op og trækker dem ud til ståltråd med sin skrøbeligt påståelige stemme og erfaringstunge sarkasme.
Som regel udgør elektroniske beats og bjælker af drømmende synth den bløde seng, hvor Clark lægger sin spjættende overstyrede guitar, mens sangstumper fra fortiden roder rundt mellem hinanden. Første linje fra Edith Piafs La Vie En Rose når næsten at slutte i Surgeon, inden den falder
VIL DU LÆSE VIDERE?
Bliv medlem og få fuld adgang til alt indhold på Gaffa.dk
Få første måned for 1 kr. — Herefter kun 29 kr./md.
- Fuld adgang til alt indhold på gaffa.dk
- Mulighed for at fravælge annoncer på gaffa.dk
- Rabat på billetter til udvalgte koncerter og festivaler
- Adgang til GAFFAs magasinarkiv med over 500 magasiner - Danmarks musikhistorie
Opret din profil
Allerede GAFFA+ medlem