Det hele startede ganske vist som en sprint, men pludselig skete der noget...
Brasilianske Amaro Freitas var af Copenhagen Jazz Festival blevet lanceret som et unikt fænomen – på grund af hans slagtøjsprægede tilgang til klaveret. Freitas optrådte også på Vinterjazzfestivalen i februar i år, så festivalen måtte jo vide, hvad den talte om.
Nu var han igen i København – nu på sommerens festival – og jeg skulle for første gang opleve ham. Og ret beset forstod jeg festivalens lancering. Men helt ærligt – jeg havde svært ved at kapere hans tilgang til klaveret. I hvert fald indledningsvist.
VIL DU LÆSE VIDERE?
Første mdr. 1 kr. - ingen binding.
- Eksklusive interviews med topmusikere
- Anmeldelser af alle de vigtigste koncerter
- Over 20.000 albumanmeldelser
- Nordisk medlemskab - adgang til al indhold på GAFFA.se & GAFFA.no
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem