Årgangsvin til spotpris på festival

Årgangsvin til spotpris på festival

Engage Festival har indgået et unikt samarbejde med Holte Vinlager. Du bestiller på forhånd din favoritvin og så står din Barolo klar til dig inden D.A.D går på scenen. Luksus 'fuel for the Pilgrims'

Engage festivalen er dedikeret til de 36.000 danske krigsveteraner, der har været udsendt fra Danmark siden starten af 90erne, men er også en folkefest, hvor alle er velkommen. Engage løber  af stablen for tredje gang lørdag den 25. maj, og som de foregående to år på Refshaleøen i København.

Første år var med navne som Mads Langer og Magtens Korridorer, der flot trak 6.000 mennesker. Forsalget i 2018 gik super godt, men skybrud på dagen trak lidt ned i det samlede regnskab, men ikke værre end, at Engage er fuldt og helt parate til igen at åbne op for sluserne i år. Ikke kun de musikalske i form af blandt andre D.A.D, Sandmen, og Carl Emil Petersen, men også for de flydende, ædle dråber.

Som et helt nyt og ganske unikt initiativ har Engage indgået et samarbejde med Holte Vinlager, der gør, at du på forhånd kan bestille din egen favoritvin, og få selvsamme flaske/flasker udleveret på festivalen, og det vel og mærke til en særdeles favorabel pris.

Direktør for Holte Vinlager Jacob Gylling udtaler om samarbejdet.

- Vi blev kontaktet af Engage Festival, og syntes det var en rigtig god idé. Festivalen gør et flot stykke arbejde, vi vil meget gerne være med til at støtte op om de danske veteraner, og så er det altid spændende at indgå i nye innovative projekter.

Hvordan kommer det præcis til at foregå for publikum, og hvad koster det?

- Op til den 20 maj, kan man gå ind på https://www.holtevinlager.dk/roedvin/ og bestille præcis den vin, man gerne vil have, ud fra de 4-500 vine vi har på menukortet. Under punktet 'levering' vil der være mulighed for at vælge Engage Festival. Du betaler almindelig butikspris plus 'proppenge' på 175 kr., og når du viser din kvittering på festivalen, står din bestilling klar til dig. Bestiller du fx en luksus Barolo fra hjemmesiden til en pris på 299 kr., betaler du samlet 474 kr. Skulle du have købt den samme vin på en restauration, eller på en festival, ville prisen typisk ligge et sted mellem 1000-1500 kr. Så udover at det er en sjov og anderledes måde at støtte op om de mange danske veteraner på, er det også en mulighed for at give publikum en helt særlig, luksuriøs smagsoplevelse, som man ikke normalt forbinder med danske sommerfestivaler, og slet ikke til den pris.

Man står tit i lange fadølskøer til de danske sommerfestivaler, er jeres projekt ikke lidt af en logistisk udfordring?

- Jeg tror det kommet til at fungere helt fint, ikke mindst i kraft af, at folk har bestilt i forvejen. Varerne står parate, og vi kender det præcise antal på forhånd. Vi har blandt andet erfaring med vinbar på Langelandsfestivalen de seneste 5-6 år, og det har fungeret rigtig godt. Jeg tror det bliver en god, billig og anderledes vin-oplevelse på Engage.

Læs mere om Engage Festival og køb billet her

 


Nyheder, artikler og anmeldelser fra GAFFA