Hvordan kan fællesskaber på uddannelsesinstitutionerne fremme mental trivsel og social inklusion? Skal det være en bestemt type fællesskab, og gælder det kun bestemte typer uddannelse? Svaret er nej. Alle former for sociale fællesskaber mellem studerende styrker glæden ved at tage uddannelsen og øger sandsynligheden for gennemførelse af uddannelsen – uanset om man arbejder som lærling eller studerer naturvidenskab.
Interviewet er en del GAFFA-magasinets uddannelsesguide.
De naturvidenskabelige uddannelser på Aarhus Universitet er ofte teoretisk krævende, hvilket kan gøre det svært for de studerende at finde sig til rette – især når de kommer direkte fra gymnasiet. Denne udfordring afspejles i frafaldstallene, og på 7 ud af de 12 uddannelser ved Faculty of Natural
VIL DU LÆSE VIDERE?
Første mdr. 1 kr. - ingen binding.
- Eksklusive interviews med topmusikere
- Anmeldelser af alle de vigtigste koncerter
- Over 20.000 albumanmeldelser
- Nordisk medlemskab - adgang til al indhold på GAFFA.se & GAFFA.no
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem