Rebecca Brüel var et smukt eksempel på at man sagtens kan være idealist uden at være moraliserende og selvhøjtidelig
Ingen løftede pegefingre. Sådan sammenfattede Rebecca Brüel engang ganske præcist kernen i sit musikalske samarbejde med partneren Troels Trier. Deres fælles album Stardust Bodega fra '85 skulle egentlig bare have været en enkeltstående projekt.
Parrets på én gang kærlige og knivskarpe, satiriske dansktop blev imidlertid en kæmpe succes – ikke mindst live. Og sammen opnåede Trier og Brüel noget, som praktisk talt ingen andre fra 1970'ernes venstreorienterede musikmiljø formåede, nemlig at få hul igennem til et bredt publikum af såkaldt almindelige
VIL DU LÆSE VIDERE?
Første mdr. 1 kr. - ingen binding.
- Eksklusive interviews med topmusikere
- Anmeldelser af alle de vigtigste koncerter
- Over 20.000 albumanmeldelser
- Nordisk medlemskab - adgang til al indhold på GAFFA.se & GAFFA.no
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem