Der vil altid stå marketingteams bag de største stjerner, som ser dedikerede fans som kunder. Men hvad sker der, hvis også kunstneren begynder at gøre det samme?
Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning. Johanna Eriksson er musikskribent og redaktør for GAFFA Sverige.
Vi er nødt til at tale om easter eggs. Eller, måske ikke nødt til - men vi burde virkelig. Fænomenet har ifølge nogle beriget, ifølge andre forpestet, populærkulturen næsten så længe, den har eksisteret. Men først i 1979 fik det sit navn. Videospillet Adventure udkom, og udvikleren
VIL DU LÆSE VIDERE?
Første mdr. 1 kr. - ingen binding.
- Eksklusive interviews med topmusikere
- Anmeldelser af alle de vigtigste koncerter
- Over 20.000 albumanmeldelser
- Nordisk medlemskab - adgang til al indhold på GAFFA.se & GAFFA.no
- Rabat på billetter til koncerter og festivaler
- Ren musikoplevelse - fravælg forstyrrende annoncer
Allerede GAFFA+ medlem