Nyhed

Sådan har GAFFA anmeldt NorthSide-aktuelle Radioheads danske koncerter

Opvarmingen til NorhSide 2017 kan begynde allerede nu ved at kaste et blik på GAFFAs anmeldelser af Radioheads danske koncerter.

Det britiske rockband Radiohead er netop blevet offentliggjort som hovednavn til NorthSide 2017. I den anledning kigger vi tilbage på, hvordan GAFFA har anmeldt gruppens tidligere koncerter i Danmark, siden vi begyndte at anmelde koncerter i 2002. Alle anmeldelser er overvejende positive, og koncerterne fik alle tildelt fem stjerner af GAFFAs anmeldere. Ved at klikke på overskrifterne kan du læse anmeldelsen i sin helhed.

Roskilde Festival, Orange Scene, 2008 *****

"Der skal et band af Radioheads kaliber for at boltre sig så frit i rockmusikkens mange forgreninger, og der blev derfor gået umærkeligt fra det electronica-inspirerede til det episk rockede og over til, hvad der dog stadig må være varemærket: de hudløse og sårbare perler, hvor det især var det seneste udspils Nude og Videotape, der stod mest tindrende."

KB Hallen, København, 2006 (1) *****

''Koncerten bevæger sig hen mod første højdepunkt, nyheden "15 Step". Mens de første små dråber kondens falder fra hallens loft, tager publikum imod med vild appetit, og Thom danser sin karakteristiske tossedans til tunge, elektroniske beats, der minder om "Idiotheque". Det er næsten ikke til at tro, så godt det kører, og det bliver kun bedre med "A Wolf at the Door", som er både kantet og aggressiv, igen med vokalen helt i skabet."

KB Hallen, København, 2006 (2) *****

"Koncerten satte energisk fra med ”Everything in its Right Place”, fuldt af ”National Anthem” og nyheden ”15 Step”, der med en varm, sydlandsk grundrytme ikke minder meget om det gamle, nogle ville sige angstfyldte Radiohead, men til gengæld er et øjeblikkeligt hit blandt publikum."

Læs her, hvordan GAFFA har anmeldt de forskellige Radiohead-album gennem årene.

Herunder kan du lytte til et af Radioheads nye numre fra 2016-albummet "A Moon Shaped Pool":

ANNONCE