GAFFA.dk – alt om musik
Beastie Boys har helt exceptionelt, og for første gang nogensinde tilladt en reklame at bruge en af deres sange. De er ellers kendte for at være yderst beskyttende over brugen af deres sange.
Beastie Boy-tracket skal ikke bruges til hvad som helst – det er nemlig en reklame for Joe Bidens præsidentkampagne.
Deres banebrydende 1994-hit "Sabotage" er således med i en ny reklame, der blev sendt under NFL søndag aften. Reklamen har en dyster tone, der belyser den ødelæggende indflydelse, coronapandemien har haft på spillesteder i hele USA.
LÆS OGSÅ: Ice Cube forklarer sig, efter han takkes af Trump-rådgiver
Reklamen indeholder et interview med Joe Malcoun, ejeren af The Blind Pig, der er et græsrods-venue i Ann Arbor i Michigan.
Malcoun fortæller blandt andet om pandemiens virkning på stedet, at “i 50 år har The Blind Pig været åbent og overfyldt, men lige nu er det et stort og tomt rum” og fortsætter:
"Det her er produktet af Trumps Covid-tackling. Vi ved ikke, hvor meget længere vi kan overleve uden indtægter. Mange restauranter og barer, der har været grundpiller i årevis, kommer ikke igennem det her”.
Artiklen fortsætter under videoen
Reklamen kommer efter at The National Independent Association (NIVA) opfordrede Det Hvide Hus og den amerikanske kongres til at forhindre et “massekollaps” i livemusik-industrien.
Den belejrede sektor stod overfor yderligere pres tidligere på måneden, efter sammenbruddet i forhandlingerne i denne uge mellem Donald Trumps administration og demokraterne om et COVID-19-nødhjælpsforslag.