Nyhed

Drake får sit navn og OVO-uglen på fodboldtrøje i legendarisk fodboldkamp

Rapperen får navn og OVO-uglen på trøjen efter at have fået 50 milliarder afspilninger på Spotify som den første musiker nogensinde

På søndag tørner to af verdens største fodboldhold sammen, nemlig FC Barcelona og Real Madrid under El Clásico. Men i stedet for Spotify-logoet, man normalt ser på FC Barcelonas trøje, finder man nu OVO-uglen, der er synonym med Drakes mærke, October’s Very Own.

Det offentliggjorde den canadiske rapper selv på sin Instagram, hvor han viser den nye trøje.

”Det føles ikke rigtigt, men det er det,” skriver han.


Skiftet af sponsor sker i forbindelse med Drakes 50 milliarder afspilninger på Spotify, som han fik den 17. januar 2021. Det er han den eneste, der kan prale af at have.


Derfor får Barcelonas spillere nummeret 50 på ryggen med navnet Drake over, når spillerne opvarmer inden kampen.

”Vi var virkelig begejstrede over at fejre en af årets største kampe og at markere Drakes milepæl som den første artist, der fik 50 milliarder afspilninger. Vi har altid sagt, at vi vil have partnerskabet til at være en fejring af fans, spillere og artister på den globale scene – og der er ingen større scene end El Clásico,” siger Marc Hazan, Spotifys vicepræsident over partnerskaber, i en pressemeddelelse.

Honestly, Nevermind-rapperen har før vist sin støtte til det catalanske fodboldhold, da han i august 2021 delte et billede af ham selv, hvor han både smiler og er iført en FC Barcelona-trøje. Og som FC Barcelona delte med teksten fra 2013-sangen:


”Startede fra bunden, nu er vi her.”


LÆS OGSÅ: Drake trækker sine nomineringer til Grammy Awards tilbage

ANNONCE