Nu kan du skabe din helt egen avatar til sociale medier baseret på din favoritmusik
Bang & Olufsen har lige lanceret en kampagne, der gør det muligt for os alle at skabe vores egen musikalske avatar baseret på vores favoritmusik. Kampagnen har fået navnet ”See Yourself in Sound”, og den gør det muligt at skabe en interaktiv avatar, der skulle være unik for alle og baseret på brugernes musiksmag.
På hjemmesiden for projektet ”See Yourself in Sound” er der to måder at skabe din helt egen avatar på. Enten kan du linke din Spotify-konto til hjemmesiden, eller du kan besvare tre korte spørgsmål og derved skabe din avatar.
De tre spørgsmål er relativt enkle og går mindre ind på musiksmag end egentlig humør. Men hvis du bruger Spotify, kan hjemmesiden tilgå din historie derfra og lave en avatar, der er helt unik og baseret på din musiksmag fra Spotify.
Bang & Olufsen skriver i en pressemeddelelse, at når de behandler dine data, vil hjemmesiden tage enkelte sange, album og playlister, og ud fra dem skabe kroppen, lemmer og tilbehør til hver enkelt avatar. Derved skulle det sikres, at ikke to avatarer bliver ens.
Hvis du ikke har Spotify, kan du dog sagtens risikere, at din avatar ikke bliver helt så unik.
Når du har skabt din avatar, kan du enten hente den ned som en lille video, eller du kan dele den på sociale medier.
I pressemeddelelsen siger Paul Colins, Creative Director hos Bang & Olufsen:
”Musik er ikke kun noget, vi lytter til, det er noget vi føles. Det udtrykker, hvem vi er, og hvem vi forbinder os med. Følelsen af at lytte til musik du virkelig elsker, kan flytte dig over til en anden verden, og vi vil gerne visualisere den verden i See Yourself in Sound.”
LÆS OGSÅ: Nyt mini-actionkamera er ultrabærbart