Nyhed

The Weeknd sætter ny Spotify-rekord

The Weeknd er blevet den første kunstner i Spotifys historie til at nå 100 millioner månedlige lyttere, har streamingtjenesten bekræftet.

The Weeknd har allerede tjenestens mest spillede sang gennem tiderne, "Blinding Lights", som er blevet spillet svimlende 3,4 milliarder gange. Hans seneste anerkendelse kommer få dage efter, at han udgav et nyt remix af "Die For You" med Ariana Grande.

2016-nummeret har fået en renæssance efter at være gået viralt på TikTok. Et mindre hit, da det første gang blev udgivet og nåede nummer 74 på hitlisterne, men nummeret kom forleden stærkt igen, og røg ind på Top 40. 

The Weeknd er den første stjerne, der opnår 100 millioner månedlige lyttere på Spotify – som har en markedsandel på 50 procent i Storbritannien og omkring 30 procent på verdensplan. For at sætte det i perspektiv, har The Beatles 27 millioner månedlige lyttere, Madonna har 23 millioner og Michael Jackson har 34 millioner.

Tesfayes nærmeste konkurrent er Miley Cyrus, der sygner bagud med 82,5 millioner på trods af den rekordstore succes med hendes nuværende single, "Flowers". Hvis stjernens 100.450.642 lyttere hver havde spillet kun en af ​​hans sange, ville han have tjent svimlende 239.072 dollars (1.679.146kr.) i sidste måned.

 


ANNONCE