Den nye Authentics-serie fra JBL får masser af teknologiske funktioner sammen med et spændende retrodesign
JBL har lige lanceret deres nye Authentics-serie på den store gadgetmesse i Berlin, IFA. Den nye højttalerserie tager udgangspunkt i, at mange forbrugere gerne vil have produkter, der ikke er designet som nye produkter, men som har et såkaldt ’netstalgia’-design.
Men bare fordi den nye højttalerserie er designet til at se ’gammel’ ud, betyder det ikke at den er gammeldags indvendig.
Den første højttaler i serien, Authentics 500, er således udstyret med tre 1” diskanthøjttalere og tre 2,75” mellemtone bashøjttalere, mens en 6,5” nedadgående subwoofer leverer bassen.
Authentics 500 har 270 Watt 3.1-kanal-lyd, og er udstyret med Dolby Atoms-understøttelse, hvilket får JBL til at love at den leverer ’multidimensionel lydoplevelse med skarpe detaljer.’
Samtidig har JBL fokus på bæredygtigheden, og fremstillet deres Authentics-serie i 100% genbrugsstof, 85% genbrugsplast og 50% genanvendt aluminium. Men de stopper ikke der: Emballagen er lavet af FSC-certificeret papir og trykt med sojablæk.
For brugere, der gerne vil have stemmeassistent på deres højttalere, fortæller JBL at de har en ny integration bygget i samarbejde med Amazon og Google, så de har adgang til disse stemmeassistenter direkte på højttalerne.
Indtil videre har JBL lanceret tre højttalere i Authentics-serien, JBL Authentics 500, JBL Authentics 300 og JBL Authentics 200.
Den primære forskel på de tre højttalere er, ifølge JBL, størrelsen på højttalerne. Herudover fortæller de, at 200-modellen ikke har Dolby Atmos eller batteri.
De nye højttalere skulle ramme markedet medio september, og priserne ligger på omkring 2.500 for den mindste, 3.300 for mellemmodellen og 4.500 for topmodellen.