Den nyoprettede stilling bliver besat af en profil med stor erfaring fra musikbranchen
DR Koncerthusets studier skal rumme flere forskellige koncertformater i fremtiden, og husets rytmiske profil skal udvides. Det er nogle af emnerne på to-do-listen for DR Koncerthusets booking- og udviklingsansvarlige Annika Jonsson, som tiltræder den nyoprettede stilling den 1. december 2024. Annika Jonsson kommer oprindeligt fra Sverige, men har sat sine fodaftryk i den danske musikbranche som booker og venue programmer i Vega, jurymedlem P3’s talentkonkurrence Karrierekanonen og som en del af holdet bag talentprogrammet Vegas Udvalgte.
I stillingen som booking- og udviklingsansvarlig i DR Koncerthuset skal hun arbejde sammen med husets nuværende bookingsansvarlige, Oskar Jensen, på at udvide husets rytmiske musikprofil, blandt andet gennem nye samarbejder og partnerskaber med agenter, promotere og kulturaktører.
Ifølge DR Koncerthusets kommercielle chef, Casper Remmer Jeppesen, kommer Annika Jonssons store netværk fra musikbranchen huset til gode:
"Vi har et ønske om at udvide DR Koncerthusets musikalske og forretningsmæssige profil, så vi kan få flere forskellige publikumsgrupper i spil, blandt andet gennem udvikling af nye formater og et øget fokus på partnerskaber. Her vil Annika Jonsson få en vigtig rolle med sin store erfaring og sit personlige netværk i musikbranchen, siger Casper Remmer Jeppesen i en pressemeddelelse og tilføjer, at man ønsker at inddrage DR Koncerthusets forskellige studier mere i fremtiden:
"I dag har vi næsten udelukkende koncerter i Koncertsalen og Studie 2. Fremover er det tanken, at vi også skal udforske mulighederne i det store Studie 1 og de mindre studier, Studie 3 og Studie 4, som alle lægger op til anderledes formater og oplevelser. Vi glæder os til at prøve kræfter med en masse nye idéer og formater".
Annika Jonsson fremhæver selv i en pressemeddelelse, at hun ser frem til at udforske, hvilke rammer DR Koncerthuset kan byde forskellige musikarrangementer:
"Jeg glæder mig meget til at starte i min nye stilling i DR Koncerthuset, hvor jeg kan bidrage til at styrke husets musikprofil og prøve kræfter med nye rammer. Jeg synes at vores vigtigste opgave som arrangør af kulturarrangementer er at skabe koncerter og koncertformater der er mindeværdige oplevelser for både artister og publikum, arrangementer der føles meningsfulde og som bidrager til det musikalske økosystem."
DR Koncerthusets kommercielle chef, Casper Remmer Jeppesen, tilføjer yderligere, at Annika Jonsson skal være med til at udvikle husets samarbejder med andre grene i musikbranchen, og Casper Remmer Jeppesen fremhæver blandt andet festivaler som et eksempel på mulige partnerskaber.
"Det er et stort ønske for os i DR Koncerthuset, at vi vil indgå i endnu flere tætte partnerskaber med fx festivaler, agenter og andre kulturaktører om at skabe stærke og relevante koncertoplevelser, som sætter aftryk hos publikum. Vi tror på, at der er mange muligheder for at skabe stærke og bæredygtige formater, når de udvikles i samspil med vores gode samarbejdspartnere. Det er vi villige til at investere i de kommende år, sammen med vores partnere", siger Casper Remmer Jeppesen.
For nylig lagde DR Koncerthuset rammer til det årlige topmøde "Kvinder i musikken", hvor hele musikbranchen mødtes til paneldebatter, talks og workshops i ligestillingens tegn. GAFFA var naturligvis med, og du kan læse mere om de største øjeblikke fra topmødet her.
LÆS OGSÅ: Koda om nedslående nyhed: Hele branchen skal tage et ansvar