Nyhed

GAFFA får ny direktør

Simon Mark Sørensen tager over fra fungerende direktør Kristian Lautrup-Nielsen

GAFFA har fra 1. november 2024 ansat Simon Mark Sørensen som ny direktør i GAFFA Danmark og i GAFFA Sverige.

Simon Mark Sørensen er 38 år og er uddannet fra Rytmisk Musikkonservatorium (med fokus på strategi, økonomi, projektledelse, entreprenørskab, forretningsudvikling, innovation, jura og marketing), hvorefter han har været fire år på Universal Music, senest som Product Manager.

I 2015 etablerede Simon B Group, som er et kulturfokuseret uddannelses- og konsulentfirma, der specialiserer sig i kompetenceudvikling og rådgivningstjenester i Danmark og Sverige inden for musikbranchen. B Group har afviklet +100 musikevents og +1000 kursusafholdelser inden for musik og kultur i Danmark og Sverige samt udgav det digitale musikmedie www.bandsoftomorrow.com. B Group var en god succes, indtil corona-restriktionerne ramte branchen. Som et resultat af corona blev B Group tvunget til at lukke i sommeren 2024.


Simon blev valgt ud af et meget stærkt ansøgerfelt til jobbet som direktør for GAFFA 2.0 med over 110 ansøgninger.   

Bestyrelsesformand og fungerende direktør Kristian Lautrup-Nielsen udtaler:

– Simon har en stærk baggrund inden for musik, medier, kommunikation, events og digital markedsføring. Han er resultatorienteret og er en meget handlekraftig leder. Og så kender han både til den danske og svenske musik- og kulturbranche. Det er et sweet spot i forhold til GAFFA. Jeg er derfor sikker på, at Simon vil kunne tage GAFFA til next level og sikre Nordens vigtigste musikmedie en fortsat berettigelse og en stærk vækst.


Simon Mark Sørensen supplerer: – GAFFA er et meget stærkt brand i den danske og svenske musik- og mediebranche. Mediebranchen er i hastig forandring, og de ændringer, som GAFFA har foretaget i de seneste par år, er efter min vurdering de helt rette. GAFFA skal forsætte med at udbygge sit redaktionelle tilbud til vores mange læsere og styrke vores kommercielle berettigelse. Direktørjobbet i GAFFA er noget nær mit drømmejob, og jeg glæder mig til sammen med GAFFAs gode medarbejdere at styrke og udbygge GAFFA i hele Norden.

Kristian Lautrup-Nielsen, som har været direktør i GAFFA DK og SE siden 2023, stopper glidende i den daglige drift og vil, når opgaver og ansvar er overdraget til Simon, igen være bestyrelsesformand med fokus på strategi og forretningsudvikling. 

Fakta om GAFFA
GAFFA blev grundlagt i 1983 og er i dag Nordens største og mest anerkendte musikmedie og når over 1 mio. musik- og kulturinteresserede hver måned. GAFFAs magasiner har hver måned over 300.000 læsere, og vi udgiver også en række tillæg som Festivalguide, Uddannelsesguide, Koncertguiden og event-specials ude på festivaler i løbet af året. GAFFAs tre websites besøges af over 500.000 brugere, vores ugentlige digitale nyhedsmails modtages af over 70.000 musikinteresserede, og vores sociale medier følges af over 200.000.


GAFFA har kontor i Aarhus, København, Göteborg og redaktioner i Stockholm og Oslo og har godt 15 fastansatte og cirka 50 fast tilknyttede freelancere.

LÆS OGSÅ: GAFFA er 40, fed og i fin form

ANNONCE