Nyhed

Benjamin Hav i nyt samarbejde: “Hav du husket brillen?

Den karismatiske musiker skal være med til at sætte fokus på en vigtig sag mod årets udgang.

Sikkerhedsstyrelsen sætter i år fokus på beskyttelsesbrillerne til nytårsaften med kampagnen “Hav du husket brillen?”, hvor musik, humor og fællesskab skal få budskabet til at hænge fast hos børn og unge.

Læs også: Benjamin Hav & Familien, Pil og Saveus blandt de første ni navne til Musik i Lejet

I spidsen står Benjamin Hav, som har påtaget sig rollen som coach for en folkeskoleklasse, der har indspillet årets nytårssang med samme titel. Sangen og musikvideoen bliver omdrejningspunktet for kampagnen, der på en kreativ og legende måde minder om, at sikkerhed ikke behøver at være kedeligt.

“Vi ved, at mange unge glemmer beskyttelsesbrillerne, når festen og fyrværkeriet begynder. Hele 85 procent af de alvorligt tilskadekomne sidste år brugte ikke beskyttelsesbriller. Derfor har vi valgt at bruge musik som et positivt og fællesskabende greb til at få budskabet til at hænge fast,” siger Helle Andersen, teamleder i Sikkerhedsstyrelsen, i en pressemeddelelse.


Kampagnen er særligt rettet mod børn og unge mænd, som stadig er overrepræsenteret i statistikkerne over fyrværkeriulykker.

“Fyrværkeri er forbundet med fest, glæde og tradition, men hvert år slutter for mange børn og voksne deres nytårsaften på skadestuen. Hele 30 procent af alle skader sidste år var øjennære skader, derfor håber vi, sangen får flere til at tage brillen på, før lunten tændes,” tilføjer Helle Andersen.

Sangen og musikvideoen kan ses nedenfor.




ANNONCE