Redaktionen er flyttet ind i nye lokaler i indre København, og der er kommet nye ansigter til, mens velkendte navne har fået nye roller.
Det nye år byder også på mange nyheder for GAFFA. Redaktionen er, efter at have været spredt ud over både Aarhus og København, samlet i nye lokaler på H.C. Andersens Boulevard i København, oven i købet i nummer 33, på 3. sal. Det minder lidt om en vinylplade, der, som kendere vil vide, kører på 33 1/3 omdrejninger i minuttet. Det må være et godt tegn!
Flytningen har også betydet flere nye medarbejdere, mens andre har fået nye roller. Ny på holdet er Editor-in-chief Erik Lillelund, som vi tidligere har skrevet mere udførligt om.
Læs også: GAFFA ansætter ny ansvarshavende chefredaktør
To forholdsvis nye navne, der har fået nye ansvarsområder, er de tidligere freelanceskribenter Cecilie Damgaard Madsen og Albert Grøn Klausen. Cecilie indtager positionen som Digital Editor med ansvar for det daglige indhold på GAFFA.dk, mens Albert bliver Culture & Politics Writer med fokus på musik i en kulturpolitisk og samfundsmæssig kontekst. Cecilie er desuden ved at afslutte sin bachelor i musikvidenskab på Københavns Universitet, mens Albert er kandidatstuderende sammesteds.
To endnu nyere spillere på holdet er Laura Bøge og Signe Kousgaard. Laura er Editorial Writer og skal primært skrive artikler til det trykte blad, mens Signe er Content Producer til GAFFAs SoMe-platforme. Laura er kandidatstuderende i Media & Communication på RUC, mens Signe er bachelorstuderende i film- og medievidenskab på Københavns Universitet.

GAFFA har også for nylig fået ny marketing manager, Frederikke Høegh Fallesen, som kommer fra DR og er uddannet cand.merc. i Brand Management & Marketing Communication fra Syddansk Universitet. Forholdsvis ny i folden er også Christian Otte, der arbejder som Content Marketing Specialist og er uddannet cand.it. fra IT-Universitetet i København.


Endelig beholder GAFFA en veteran på holdet, nemlig Ole Rosenstand Svidt, der begyndte som universitetspraktikant i 1997, blev fastansat som en del af redaktionen i 2002 og var konstitueret chefredaktør fra januar 2023 til december 2025. Ole fortsætter som Print & Publishing Editor med ansvar for det trykte GAFFA samt GAFFAs netop genstartede forlag, GAFFA Publishing, som skal udgive musikbøger både på tryk og som ebøger og lydbøger. Første bog, Henrik Tuxens Radiohead, er allerede udkommet, og flere er på vej.

Ole, der i øvrigt er cand.mag, i Æstetik og Kultur fra Aarhus Universitet, er inkarneret jyde og får derfor lov at blive på GAFFAs Aarhus-kontor, hvor det fysiske GAFFA stadig vil blive layoutet af en anden GAFFA-veteran, art director Nikolaj Lassen, der er uddannet mediegrafiker fra Aarhus Tech med lærlingetid på GAFFA og har 20 års jubilæum hos os i 2026.
Læs også: GAFFA udgiver bog om Radiohead: Fem interviews med bandet
Blandt de ovennævnte personer er størstedelen i øvrigt begyndt som praktikanter på GAFFA, så har du lyst til at blive en del af holdet, så hold godt øje med fremtidige praktikopslag.
GAFFA har i skrivende stund 42 år på bagen, og vi er klar til at tage mindst 42 til. Rigtig god læselyst!





