To globale giganter går sammen om at spotte næste generations musikstjerner.
Coca-Cola kaster sig nu officielt ind i musikbranchen med lanceringen af Real Thing Records, som er et et nyt pladeselskab, der bliver sat i søen i samarbejde med Universal Music Group.
Læs også: Live Nation investerer milliarder i nye spillesteder
Selskabet præsenterer sig som genreagnostisk og vil fokusere på autentiske stemmer snarere end bestemte stilarter, rapporterer Digital Music News. De første navne i folden er Max Allais fra Frankrig og New Zealand, samt Aksomaniac, som er en indisk singer-songwriter og producer med rødder i både jazz, R&B og traditionel carnatic-musik. Begge kunstnere er allerede tilknyttet forskellige afdelinger under Universal og får nu ekstra skub gennem Coca-Colas globale setup.
"The Coca-Cola Company har en stærk arv, præget af dybe menneskelige forbindelser og kulturel genklang – vi har været med til at bryde barrierer og bringe mennesker sammen på tværs af grænser og generationer. Real Thing Records er skabt for at frigøre et endnu større potentiale – for kunstnere, fans og vores brands. Her driver kreativiteten væksten, og samspillet mellem vores netværk og globale musikpartnere skaber en værdi, der er større end summen af delene. Vores mål er at lade kunstnerne skinne og give dem frihed til at udvikle deres identitet – med opbakning fra global rækkevidde og ekspertise," udtaler Joshua Burke, global chef for musik og kultur hos Coca-Cola, ifølge Digital Music News.
Pladeselskabet bliver en forlængelse af Coca-Colas mangeårige engagement i musik og popkultur fra sponsorater til store samarbejder og nu en reel platform for artistudvikling. Ifølge Joshua Burke er projektet tænkt som en langsigtet investering i både kunstnere og musikfanskultur. I Danmark har Coca-Cola for nylig indgået et samarbejde med Medina, hvorfor hendes navn kan spottes på mange sodavandsflasker og -dåser i butikkerne.