Nyhed

Bang & Olufsen fortolker klassikere i samarbejde med danske kunstnere

De to første fortolkede danske klassikere er "100 dage" og "Forårsdag".

Bang & Olufsen har i 100 år leveret lyd til hele verden, og det vil de fejre med kampagnen Song of a Century, hvor 10 danske klassikere fortolkes af 10 forskellige kunstnere. De to første er allerede udkommet i dag på streaming med Thor Farlov og Uro i spidsen, der hver især har valgt at fortolke henholdsvis "100 dage" og "Forårsdag". 

Læs også: Uro annoncerer efterårsturné

Formålet med Songs of a Century er at hylde håndværket, passionen, musikken og magien ved lyduniverset.


"Songs of a Century samler en ny generation af kunstnere, der med deres egne stemmer fortolker lyd, tid og identitet på nye måder. Kampagnen handler ikke om nostalgi, men om fornyelse – om at skabe forbindelser mellem kultur, teknologi og design, der taler til nutidens publikum," fortæller Trine Rønsbøl, Head of Marketing & PR, Nordics i en pressemeddelelse. 

Kampagnen indeholder derudover fortolkninger fra Skinz, Anna Frank, Kind Mod Kind, Jung, Dahlin, Albert Heath, Tabloid og Sira Jovina, som alle kommer med deres version af sange fra 1920’erne og 30’erne og helt op til 00’erne og 2010’erne. 

Hvornår resten af fortolkningerne udkommer vides endnu ikke. For nu kan du nyde Thor Farlovs og Uros versioner herunder. 


 


ANNONCE