Nyhed

Omdiskuteret festival får nyt liv: ”Vi bringer memet tilbage”

Efter en auktion på Ebay er den kontroversielle festival blevet solgt.

Historien om den kontroversielle Fyre Festival er åbenbart ikke slut endnu. Den tidligere fildeling-service Limewire har netop købt brandet for 245.300 dollars i en auktion på Ebay, svarende til lige over halvanden million danske kroner. Det skriver Digital Music News.

Læs også: Skandalefestival bliver til en musical

Det lader dog ikke til, at Limewire har købt brandet med henblik på at afholde endnu en festival – tværtimod. Limewires CEO Julian Zehetmayr beskriver, hvordan de ønsker at holde liv i det virale ”meme”:

”Vi bringer ikke festivalen tilbage – vi bringer brandet og memet tilbage. Denne gang med rigtige oplevelser og uden ostemadderne,” udtaler han.


Købet omfatter både varemærker, domæner, sociale medieprofiler og alt andet, der fulgte med, da Fyre Festival-navnet tidligere på året blev sat på auktion på Ebay. Her bød 175 interesserede ind, men det var altså Limewire, der endte med det højeste bud og nu kan kalde sig ejere af en festival.

Læs også: Gældsplaget medieprofil sætter Fyre Festival-brandet til salg efter endnu et nederlag

Merch og fremtidige planer
Allerede nu har Limewire lanceret en kollektion af Fyre-merchandise med t-shirts, hoodies og strandhåndklæder. Samtidig er der åbnet en venteliste for alle, der vil følge med i, hvad det næste kapitel byder på.

Fyre Festival er historien om en luksuriøs festival, der skulle have fundet sted første gang i 2017 på øen Great Exuma på Bahamas. Med Netflix dokumentaren Fyre: The Greatest Party That Never Happened fra 2019, gik festivalens historie viralt, og festivalarrangøren Billy McFarland blev blandt andet dømt for bedrageri. Du kan få det fulde overblik over historien om Fyre Festival her.

ANNONCE