En LinkedIn-video med Mike Doustdar på vej til metalfestivalen deler vandene.
Novo Nordisks nye topchef, Mike Doustdar, har fået både medarbejdere og omverden til at løfte et øjenbryn efter en LinkedIn-video i sidste uge, hvor han side om side med Netcompany-chef André Rogaczewski varmer op til årets Copenhell.
I videoen på Novo Nordisks LinkedIn-profil kan man se Doustar sidde og lytte til hård rock på kontoret, inden Rogaczewiski dukker op iført cowboyvest og peger på sit armbåndsur. Kort efter tager Novo-direktøren en Copenhell-vest på, og de to går ud ad døren mod festivalen.
Læs også: DMI advarer før Roskilde Festival: "Det bliver virkelig, virkelig, virkelig varmt"
Se videoen herunder.
Videoen har fået overvejende positiv respons i kommentarsporet.
Flere brugere roser den personlige stil med kommentarer som: "Det er det mest ærlige stykke folkesundhedsarbejde, jeg har set i lang tid. Nogle gange har direktionslokalet brug for en moshpit" og "Ej, hvor fedt! Det her er fantastisk. Jeg elsker at se topledere engagere sig på en så personlig og uformel måde."
Men ikke alle er begejstrede.
En kritiker skriver blandt andet: "Novo burde fokusere mere på at skabe værdi for aktionærerne. Jeres nye topchef hører hjemme i Hollywood. Mindre snak, mindre personlig selviscenesættelse og mere handling,” mens en anden bruger samtidig kalder opslaget for et: “Upassende indlæg for en festival, der fester for ondskab. Dermed associeres Netcompany og Novo Nordisk med helvede.”
Copenhell-videoen er også det seneste eksempel på Mike Doustdars markante tilstedeværelse på LinkedIn.
Jakob Høegh, kommerciel direktør i Primetime, har kommenteret på sagen og fortæller Finans, at den synlige kommunikationsstil hurtigt har gjort Doustdar til en af landets mest profilerede topchefer på platformen.
“Novo Nordisk har slidt på deres organisation med den store fyringsrunde. Mike Doustdar er også i spidsen for en helt ny konkurrencesituation og en ny strategi, hvor man retter sig mere mod forbrugerne. Derfor er kommunikationen vigtig,” understreger han til mediet.
Copenhell finder sted lige nu og frem til lørdag den 27. juni. Øverst på plakaten står navne som Iron Maiden, Volbeat og Bring Me the Horizon.
Læs også: Røde Kors indgår anderledes samarbejde med Copenhell: “Djævlen går i genbrug”





