MTV-Danmark lancerer ny hjemmeside og tager kampen op mod giganterne på nettet
For første gang i historien bruger unge nu længere tid foran computerskærmen end foran fjernsynet. En generation af musikelskende zappere er på få år blevet forvandlet til en generation af klikkere og scrollere, og det er på MySpace og YouTube, det forgår.
Det tager MTV nu konsekvensen af, og lancerer den danske hjemmeside MTV.dk. "Sitet bugner med eksklusivt materiale fra verdens største stjerner blandet med Jackass-attitude og unplugged ucensureret skandinavisk charme", skriver MTV således i deres pressemeddelelse.
"Hvis du er vild med My Chemical Romance, så er du fuldstændig ligeglad med, om du ser deres nyeste video på tv eller på nettet – bare du ser den – og helst før de andre. Og hvis du har lyst til at vise den for din kæreste klokken to om natten, skal du også kunne gør det. Det er hele filosofien bag MTV.dk", fortæller Casper Bengtson, MTV’s landechef i Danmark.
I modsætning til hjemmesider som Myspace og YouTube er indholdet på MTV.dk ikke brugergenereret, men redigeret og udvalgt af musikelskende reportere. Det skal gøre kvaliteten af indholdet højt og let at navigere i mellem.
"Når det kommer til eksklusive videoer og nyheder om de store internationale stjerner, så er MTV langt foran sites som Myspace og YouTube. Alt på de brugergenererede sites afhænger jo af, hvad folk lægger op på siden, og det er trods alt de færreste, som har adgang til stjernerne. Det har vi på MTV", fortsætter Casper Bengtson.
MySpace har 150 mio. medlemmer, mens der dagligt ses ca. 100 mio. klip på YouTube. MTV Music Television er til gengæld verdens største netværk af tv-kanaler.