MyMusic.dk og Mungo Park udfordrer musikere til at skrive en sang, der skal bruges til at afslutte opsætningen af Othello
MyMusic.dk og teatret Mungo Park udfordrer nu danske upcoming-bands til at producere titelnummeret til Mungo Parks opsætning af Shakespeares Othello.
Når publikum på Mungo Park 9. januar har sendt den sidste klapsalve ned over skuespillerne til premieren på teatrets fortolkning af Shakespeares Othello vil de efterfølgende kunne høre tonerne fra en sang produceret ganske særligt til netop denne forestilling.
Og det, vel at mærke, hverken fra en teaterkomponist eller et kendt navn i musikbranchen. I stedet vil det være et nyt ungt band eller en ny ung producer der har komponeret musikken, og dermed få mulighed for at nå ud med deres musik til et interesseret publikum.
I en pressemeddelelse udtaler Mungo Parks presse- & kommunikationschef Frej Elbæk:
"En af Mungo Parks vigtigste opgaver er at støtte op om talentudvikling. Vi er derfor glade for at give nye danske musikere og producere muligheden for at få foden indenfor i vores verden og forhåbentlig bruge det som springbræt videre frem".
Inspirationen til projekt kom, fordi MyMusic.dk tidligere har hjulpet med at finde musik til Pusher II. Han så dermed muligheden for at kombinere teatrets målsætning om talentudvikling med hjemmesidens store netværk af bands, musikere og producere.
Hos MyMusic.dk glæder man sig over, at samarbejdet er kommet i stand, og om samarbejdet siger projektleder Rasmus Ardahl:
"Det er unikt at Mungo Park på denne måde udfordrer de mere end 11.000 bands, der er tilknyttet MyMusic.dk. Det giver os mulighed tage vores musikalske 'match making' et skridt videre. Ved at parre musikken med andre kreative industrier viser vi vores brugere, at en karriere ikke bare handler om at få en pladekontrakt, men at musik også kan målrettes til brug indenfor eksempelvis teater og film".
Senest er også pladeselskabet Fake Diamond Records blevet en del af projektet, hvor label manager Nanna Clausen sammen med Mungo Park vil stå for udvælgelsen af vindernummeret, ligesom det vindende band vinder en pr-/strategisession med henholdsvis Nanna Clausen og presse- og kommunikationschef Frej Elbæk.