Den walisiske sangerinde bliver hovedpersonen i en ny engelsk reklamekampagne
Den bedstsælgende kunstner i Danmark i 2008 var den walisiske sangerinde Duffy, hvis debutalbum solgte bedre herhjemme end udgivelser fra Martin, Sys Bjerre, AC/DC og Metallica. Nu kommer der endnu flere penge på kontoen via en ny millionaftale, Duffy har underskrevet med The Coca-Cola Company, der har bedt sangerinden om at være repræsentant for produktet Diet Coke.
Den 24-årige sanger skal nu medvirke i en række reklamefilm, der vil blive sendt i hele Europa, der skal erstatte de amerikanske reklamefilm, der ellers er blevet vist på tv og i biografer i Europa.
Cathryn Sleight, der er marketingsdirektør i Coca-Colas engelske afdeling, beskriver Duffy som "en rå og grænsesøgende karakter" og siger:
"Vores kampagner er kendte for at dykke ned i den kraftfulde sociale og kulturelle zeitgeist, og Duffy er en fantastisk kropsliggørelse af nutidens moderne kvindelige attituder".
Duffy selv bruger lidt mere jordnære vendinger til at beskrive sit nye forhold til sodavandsfirmaet:
"Jeg elsker attituden i den nye Diet Coke-reklame. Jeg drikker så meget af stadset, at de enten skulle give mig aktier, eller putte mig i en reklame".
Duffy er blot den seneste i en række af kendte kvinder, der har reklameret for Diet Coke. I de senere år har kendisser som Coleen Rooney (gift med fodboldspilleren Wayne Rooney), Kate Beckinsale og Kim Basinger alle promoveret drikken i reklamer.