Den 7. juni modtog Volcano Management Liljeprisen for at tænke kreativt i forhold til samarbejde mellem musikbranchen og erhvervslivet
I år blev 10 kandidater indstillet til Liljeprisen, der beskrives som er den danske Oscar inden for oplevelsesøkonomienmen, og tirsdag 7. juni blev årets pris uddelt til Volcano Management med den begrundelse, at firmaet har har opdaget potentiale i at indgå brand-partnerskaber mellem bands og virksomheder og forstået at kombinere oplevelser og forretning.
I begrundelsen lød det blandt andet:
"Audi, DSB, HiFi-klubben, Puma, General Motors, Helly Hansen, Carhart, BAT og Tuborg er blandt de virksomheder, som indtil videre har været med på Volcanos idé. Senest har et brand-partnerskab mellem Kashmir og Unibrew vist, at der findes et stort potentiale i at skabe kultur-erhvervssamarbejder, som rækker ud over traditionelle sponsoraftaler".
Liljeprisen gives hvert år til en virksomhed, der har sans for oplevelsesøkonomi. Liljeprisen blev i går overrakt ved Oplevelsesøkonomiens Innovationsdag, som blev afholdt i Fællessalen på Christiansborg, af organisationen INVIO (innovationsnetværk for vidensbaseret oplevelsesøkonomi), der drives i samarbejde af CKO (Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi), Aalborg Universitet, Roskilde Universitet og Teknologisk Institut.
INVIO, som i går overrakte Liljeprisen til Volcano Management, er en del af Forsknings- og Innovationsstyrelsens tiltag om at fremme væksten i dansk erhvervsliv. Med Liljeprisen følger en statuette produceret af Kvindesmedjen, Christiania, og tidligere modtagere af Liljeprisen har været Danfoss Universe og Kreative Alliancer. Dengang blev Liljeprisen uddelt af den nu nedlagte forening Dansk Oplevelsesøkonomi.
Kristian Riis og Kasper Sandfeldt Bjergbæk modtog prisen på vegne af Volcano Management.