Trods muligheden for at øge musikbudgettet betydeligt afviser festivalen kategorisk at sælge såkaldte arenasponsorater
"Det kommer ikke til at ske", lyder det fra Bilde, som uddybende forklarer til Ritzau: "For os er der en identitetsforskel. Vi vil gerne understrege, at det er os, der står for musikken på scenen, at det er os, der har bestemt navnet, og det er vores navn, der står bag". Hun mener sagtens, at festivalen kan klare sig uden de yderligere sponsormillioner:
"Vi har et pænt overskud, og så længe vi godt kan finde ud selv at skabe det, så synes vi, det er den rigtige måde at gøre det på".
Selvom man således ikke kommer til at se Orange Scene omdøbt efter en større dansk eller international virksomhed foreløbig, har festivalen dog på andre måder indgået aftaler med sponsorer. Således er højttalertårnene ved netop Orange Scene hvert år beklædt med Tuborgreklamer.Millioner til musikbudgettet
Salget af såkaldte arenasponsorater kunne ellers give festivalen mulighed for at øge sit musikbudget - som i år er på 37 millioner kroner - væsentligt, påpeger sponsorrådgiver Simon Bastiansen fra Promovator.
"Det er en lækkerbisken. Det kan vi roligt sige. Vi er helt sikkert oppe i millionklassen. Du vil kunne hæve musikbudgettet markant", påpeger Bastiansen og vurderer at en god håndfuld virksomheder herhjemme kunne være relevante spillere, hvis scenenavnene skulle komme i udbud.
"Der er fem-ti virksomheder herhjemme, hvor det ville være meget interessant. Det kunne også sagtens være interessant for udenlandske virksomheder med danske rødder", siger han.